BeLi EBook PAKEJ RM20 SaMBiL MeNjaNa PeNDaPaTaN!!

Jawab Survey, Kumpul Point Dan tukarkan kepada $$$$

Home » , , , , , , » Benjy hanya rujuk Internet cara proses syabu!!

Benjy hanya rujuk Internet cara proses syabu!!

Share

Salam geng..

Ingat lagi kisah Benjy anak Azean Irdawaty yang ditahan berhubung kes penemuan makmal memproses dadah tu??

25/3/2010 - Benjy ditangkap pada 2.25pm oleh Jabatan Siasatan Jenayah Narkotik IPK KL di dalam perkarangan kompleks mahkamah Jalan Duta (di hadapan keluarganya sendiri, selepas diikat jamin)

 

KL29_250310_BENJY_D.2304238

Dia ditahan di bawah Seksyen 3(1) Akta Dadah Berbahaya (Langkah2 pencegahan Khas, LLPK 1995) kerana ada kaitan terlibat dalam aktiviti pengedaran dadah berbahaya. (masa ditangkap awal2 dulu ada 0.24g Methamphetamine @ syabu)

Masa dalam tahanan, pada 31/3 pada jam 3ptg, dengan dipandukan  Benjy sendiri, (maksudnya dia tunjuk arah laa) pihak polis menemui sebahagian besar alatan yg digunakan untuk memproses dadah jenis Methamphetamine atau nama glemernya syabu yang disembuyikan di dalam sebuah stor dlm kondominum di Jalan Segambut KL.  Detail news here.

 

Meh tengok dan dengar video di bawah….

 

Yang menariknya, pihak polis juga telah merampas satu pendrive mengandungi bahan2 dan video cara2 membuat dadah jenis Methamphetamine. Dan 11 artikel dan video tersebut telah diextract dari pendrive dan diprint sehingga menjadikan sebuah manual untuk memproses dadah jenis ni.  Betapa dia bersungguh2 mencari video dan info dr internet mcm mana nak memproses syabu ni (dalam TV3 yang tulis tau!)…huhuh…Tapi itulah, xberbaloi dengan usaha…Aku yakin, ramai tengah panas punggung lepas Benjy kena tangkap ni…. Tadi pun dah ada kumpulan rock jugak kan kena tangkap pasal syabu.

 

p/s: Aku teringat lagi kata mak subjek dalam sesi Terjah kut masa awal2 subjek ditangkap..pasal yang ayah sbenar subjek ni… entahlah…

22 komen:

cik kiah said... [Reply to comment]

huh!ape la nak jadi nih..hai la...

sayaarief said... [Reply to comment]

sungguh x kusangka...t'libat dengan dadah rupe nyer.
komited plak tuh..
adeh...

zikr the jalanan sepi said... [Reply to comment]

kenapa lah boleh jadi begini... :-(

Frantz-Senpai said... [Reply to comment]

lolz.. camtuh je ke?

fatin said... [Reply to comment]

err..tak sangka betul...

Matt Leopardus said... [Reply to comment]

the power of internet muahahaha..

hazzy said... [Reply to comment]

ini lah semangat yang kita cari
tapi semangatnya ke jalan yang salah...
huhu

pepijoe said... [Reply to comment]

nak pinjam ah pendrive die.. haha

nUR_rOsALiNdA said... [Reply to comment]

Salah sat keburukan Internet`

unfiltered_madness said... [Reply to comment]

mcm susah nak percaya
sebab mula2 disyaki dia ni under sindiket
mungkin sindiket yg bg dia bahan2 tu untuk dia proses
mana tau?

Amirah Rashid said... [Reply to comment]

td baru bace paper. siap ade modul lg tu -.-"
ish
ape nk jd la manusia skrg ni -.-"

rina said... [Reply to comment]

bijak yang disalahgunakan...pandai dia carik maklumat...pelik, knp dia beriya2 nak sgt buat n edar dadah tuh...ada masalah duit ke..

mieran said... [Reply to comment]

kalu nk kaya cepat mcm2 cara diorg bt..ish3..sis kena tag kt blog mieran..tp x perlu jawab pape pn..

zulkbo said... [Reply to comment]

salam Dahlia..
salah satu penyalahgunaan
internet la ni..

Aemell said... [Reply to comment]

huh...takkan la dye takder duit sangat...

etomyam said... [Reply to comment]

mudah zaman teknologi sekarang ni nak belajar semua benda kan...huhuhu

zaiMi said... [Reply to comment]

benjy sendiri yang tunjuk kat mana dia sembunyikan alat2 nak buat dadah? apakah petanda semua ni? takkan dia betul2 bersalah kot. sayangnya.

kyuubi_85 said... [Reply to comment]

komited pada benda yg salah. ish3

Anonymous said... [Reply to comment]

All things come to those who wait.

-----------------------------------

Mak Enon, Mak Noni & Pak Mus said... [Reply to comment]

kecoh betul la bocor rahsia. Aku nak proses untuk penggunaan sendiri pun dah susah. Sial la. Hahaahaha. As if.

Anonymous said... [Reply to comment]

asal ta gantung benjy tuh , ,kalau org biase da kena gantung da, nampak sgt tak adil polis malaysia, tak pun mak dia bagi rasuah

Anonymous said... [Reply to comment]

akum,
bila bercakap mcm lawyer mcm hakim la korang ni, x baik korang ckp mcm 2. kn elok klu korg doakn yg baik2 @ jd kn tauladan je @ tengok & diam je. allah 2 adil. nt kena kt batang idung korang kt pasangan korang, anak cucu korang, mesti korang pn rasa mcmana yg dia rasa. mgkn dia ada alasan dia sndr. dulu, kelmarin, semalam & arini mgkn takdir kita baik, TAPI esok lusa & akan datang BELUM TENTU..

Post a Comment

Dah Baca? ..sudi2 lah beri komen ya...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

♥ Search This Blog ♥

Loading...

♥ PeNaJa BLoG DaHLia ♥

My Shoppe =)

♥ Post Terkini Dahlia ♥

♥ Post Ngetop DaHLia's ♥

Make your own

♥ Tweet tweetttt... ♥

♥ Super Very Important Followers! ♥

Related Posts with Thumbnails

Menarik!!!

 Banner
Blogged.my

♥ Arkib Blog ♥

DaHLia's JouRNaL ™ © 2009 | Simple SEO Template | Modified Themes By DaHLia | Recustomized By Nescafe Ais