BeLi EBook PAKEJ RM20 SaMBiL MeNjaNa PeNDaPaTaN!!

Jawab Survey, Kumpul Point Dan tukarkan kepada $$$$

Home » , , , , , , , , , , , , » Kes Sosilawati Lawiya mati dibunuh, dibakar – Kronologi, Video Lokasi Kejadian, Motif & Gambar Suspek

Kes Sosilawati Lawiya mati dibunuh, dibakar – Kronologi, Video Lokasi Kejadian, Motif & Gambar Suspek

Share

Akhirnya misteri kehilangan Jutawan Kosmetik, Datuk Sosilawati Lawiya bersama tiga individu lain sejak 30 Ogos lalu terungkai menerusi sesi media petang semalam berikutan penemuan empat mayat rentung di sebuah Ladang di Tanjung Sepat, Morib. Selain Sosilawati, tiga individu terbabit adalah pemandunya Kamaruddin Shamsudin, 44, serta pegawai bank CIMB Kampung Baru, Noorhisham Mohammad, 38, dan peguam peribadi Ahmad Kamil Abdul Karim, 32.


muka_hadapan

Kronologi Penemuan Empat Mayat Rentung berkaitan kehilangan Allahyarham Sosilawati Lawiya dan tiga individu lain.

11 Sept 2010
11.30 malam
Berita penemuan empat mayat telah tersebar    dipercayai  Datuk Sosilawati Lawiya di Ladang Gadong, Jalan Tanjung Sepat, Morib.
12.30 malam Pihak media mula berkumpul di laluan masuk lokasi penemuan mayat.
3.00 pagi Polis terus mengawal lokasi penemuan mayat dan pihak media masih dilarang memasukinya.
12 Sept 2010
8.00 pagi
Penduduk kampung mula memenuhi lalauan masuk Ladang Gadong.
9.10 pagi Kelihatan Timbalan Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Kuala Lumpur, ACP Khairi Arasa memasuki lokasi dan meninggalkannya kira-kira 10 minit kemudian.
12.10 tengahari Sepasukan Forensik PDRM dan Jabatan Kimia Malaysia kelihatan memasuki lokasi penemuan mayat.
2.20 petang Sidang akhbar bersama Pengarah Jabatan Siasatan Jenayah Bukit Aman, Datuk Seri Mohd Bakri Zinin di Ibu Pejabat Polis Daerah Kuala Langat.

Sumber : Kronologi Penemuan 4 Mayat Dipercayai Berkaitan Sosilawati

Video Lokasi Kejadian Bunuh/Bakar Datuk Sosilawati Lawiya

Lokasi Kejadian Pembunuhan Kejam & Ngeri Allahyarham Sosilawati, dan tiga individu lain boleh dilihat dalam Video di bawah

Sumber : Youtube Hmetromy

 

Konflik Perniagaan Motif Pembunuhan Sosilawati 

Motif Pembunuhan Kejam Datuk Sosilawati dikatakan berkemungkinan besar berpunca daripada konflik perniagaan dan ada sumber menyatakan beberapa hari sebelum kejadian kehilangan misteri Allahyarham Sosilawati Lawiya dan tiga individu lain, seorang suspek dimarahi oleh Allahyarham. Kesahihan motif pembunuhan masih lagi dalam penyiasatan pihak polis.

“Kami sedang menyiasat mengenainya sama ada motif adalah masalah persaingan, hutang atau mungkin juga melibatkan perjanjian-perjanjian tertentu dalam perniagaan mereka,” kata Pengarah Jabatan Siasatan Jenayah Bukit Aman, Datuk Seri Mohd Bakri Zinin.

Berita Lanjut : Konflik Perniagaan Motif Pembunuhan Sosilawati

 

Suspek yang ditahan berhubung Kes Sosilawati Lawiya dibunuh, dibakar

um12092010 (1)

Seorang peguam bergelar “Datuk” berumur 41 tahun, telah ditahan bersama adik lelakinya, dua wanita serta empat yang lain, termasuk pekerja ladang mereka telah ditahan berikutan kes pembunuhan Datuk Sosilawati Lawiya dan tiga lagi.


Peguam berkenaan, yang dipercayai pernah digantung amalan guaman selama setahun pada 2007, dikenali sebagai broker tanah di kalangan penduduk setempat dan dipercayai mengendalikan beberapa urus niaga bernilai jutaan ringgit bagi pihak Sosilawati.

Sumber : 4 Suspek Ditahan Reman & Suspek Pernah Bunuh, Bakar Mangsa

 

Takziah diucapkan kepada semua ahli keluarga mangsa pembunuhan kejam, dan dibakar sebelum abu mereka dibuang di sebatang sungai berhampiran lokasi kejadian. Semoga roh mangsa yang terlibat dicucuri rahmat oleh Allah SWT dan mereka yang terlibat dalam pembunuhan kejam ini diadili dan dijatuhkan hukuman sewajarnya. Tahniah kepada PDRM kerana berjaya menyelesaikan kes tersebut dengan pantas walaupun pengakhiran kes adalah sangat mendukacitakan.

 

p/s: Sampai Nightmare aku ikuti kisah ni..

21 komen:

ardinihumaira said... [Reply to comment]

jahat betul diorang tu. tak sangka adamanusia durjana macam diorang semua. adik beradik dengan pekerja yang jadi dalang. ape nak jadi.. sepakat memang membawa berkat tapi kalau sepakat benda tak elok membawa musbibah... biar diorang dihukum gantung! hu

Mario said... [Reply to comment]

perghhh...complete ni....byk nak bljr dgn sis ni...

Ir-Shah said... [Reply to comment]

ohohohohoh.......settle masalah.syabas Pdrm

/Dayah//Nurul/ said... [Reply to comment]

harap kes ni selesai cpt. tangkap2

Malek Ku said... [Reply to comment]

wohoo...jht betul org ni

Malek Ku said... [Reply to comment]

wohoo..jht betul org ni

Gee said... [Reply to comment]

duhhhh..sedih betul sy dngn outcome case ni...it should not end like this...may their souls rest in peace..amen

joe said... [Reply to comment]

saya berharap pihak pdrm teruskan on teknikal apek agar kes ini tidak gagal, sebab tentu loyer-loyer akan through dari aspek teknikal seperti dna result dan pengesahan pakar. tahniah pdrm

Anonymous said... [Reply to comment]

ni india nak cetus 13 mei balik ke? nak tunjuk taring india ni.. baru ada title datuk bunuh org melayu mcm ayam je.. ingat cite tamil ke n ingat org melayu ni pe... memang sentuh isu perkauman ni.. dah mati dipukul pastu dibakar sampai jd abu... mesti mengeletek masa mati atau dibakar hidup2, memang sedih kalo mcmtu... kalo aku jumpe keling tu, mati aku kerjakan...

Zumna Affendy said... [Reply to comment]

Dari tahun ke tahun pembunuhan kejam terus berulang. Tiada erti bulan yang mulia kepada manusia yang berhati syaitan. Hingga ada yang sanggup menjadikan peragut nyawa sebagai profesion hidup. Demi cinta mereka kepada hamba ketamakan harta dan kerakusan kuasa. Yang lemah dijadikan umpan pertaruhan wang. Semoga Allah SWT memberikan ganjaran ganti yang terbaik kepada mangsa serta azab hukuman yang setimpal kepada pelakunya.Syabas PDRM.

Anonymous said... [Reply to comment]

klu jd isu perkauman ni mmg mampos kene belasah india2 kat area banting tu...
ape nk heran,india mati pn bakar mayat mak bapak dia,ni kan plak nk bakar org lain lg ar sng2 je dia bt..

Anonymous said... [Reply to comment]

Apa yg saya dpt nampak, ini bukan soal perkauman tetapi tamak harta dan kekayaan. Macam mana pula org yg kejam ini dpt pangkat 'DATUK'? Hairan juga!!!!! Tipu, Pukul, Bunuh dan Buang, lepas tu dapat pangkat 'DATUK'It's a totally rubbish!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ramai kawan india saya sakit hati dgn perbuatan 'DATUK' ini.

suka_haha said... [Reply to comment]

jenayah kat malaysia ni macam yang paling teruk je..

Anonymous said... [Reply to comment]

ni memang ketamakan......dan bukannya isu perkauman....setiap insan mempunyai hati yang mulia....disampng tu ada segelintir manusia yang kian jahat sampai bunuh kejam ye...kita ni 1 malaysia tak baik menyalahkan orang yng tak brsalah yar...semoga allah akan menghukum depa yng buat salah....memang sedih betul.... Al-Fatihah untuk keluarga Datuk Sosilawati..Dunia sudah kiamat! ...

Anonymous said... [Reply to comment]

betul3....dia ingat dia boleh lepas agaknyer...sabar je lah...dugaan bg keluarga si mati..kepada penjenayah, ko tunggu je nasib ko...harap jgn ade lg manusia berperangai haiwan dan setan nih...

Anonymous said... [Reply to comment]

dunia ini ada kitab,renunglah lah wahai insan yg mahu berfikir...munusia nie tuhan byak sangat...wang ,harta ,pangkat.wanita(hadis kursi =cuba kau perhatikan ya muhamad mereka2 yg mengambil hawa nafsu mereka sebagai tuhan mereka)benda2 mcm kira biasa la bro kenapa nk terkejut pula dari zaman dulu dah ada.SEMOGA ROH MU DI TEMPATKAN DI TEMPAT ORANG ORANG YG SIDDIQ....AMIN

ameyr said... [Reply to comment]

xpuas ati btl aku ngan india tu...nk harta org smpai bunuh mbunuh.org mlayu kita lak tu diorg buat.dasar xsdar diri..

borneo headhunter said... [Reply to comment]

bodoh sungguh orang yang bangkitkan isu perkauman ni..tak payah la nak kaitkan etnik@kaum seseorang tu dgn kes pembunuhan ni..sempit pemikiran..x kira pa jnis bangsa pn seseorg tu, kalau ada niat nak membunuh, tetap bunuh jg jawapannya..so x payahlah nak bangkitkn isu 13 mei or perkataan "k*ling" tu..bodoh..

shark said... [Reply to comment]

nice info..
leh jadi wartawan lak pasni

Anonymous said... [Reply to comment]

gram betul aku tgk muke si keling yang bunuh datuk sosilawati tu ..aku rasa mcm nak terajang jer muke si keling2 ni..biar sampai mampossss...xde hati perasaan langsung....

Anonymous said... [Reply to comment]

Wow all I can say is that you are a great writer! Where can I contact you if I want to hire you?

Post a Comment

Dah Baca? ..sudi2 lah beri komen ya...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

♥ Search This Blog ♥

Loading...

♥ PeNaJa BLoG DaHLia ♥

My Shoppe =)

♥ Post Terkini Dahlia ♥

♥ Post Ngetop DaHLia's ♥

Make your own

♥ Tweet tweetttt... ♥

♥ Super Very Important Followers! ♥

Related Posts with Thumbnails

Menarik!!!

 Banner
Blogged.my

♥ Arkib Blog ♥

DaHLia's JouRNaL ™ © 2009 | Simple SEO Template | Modified Themes By DaHLia | Recustomized By Nescafe Ais