BeLi EBook PAKEJ RM20 SaMBiL MeNjaNa PeNDaPaTaN!!

Jawab Survey, Kumpul Point Dan tukarkan kepada $$$$

Home » » Gambar Buaya Tembaga terdampar di Pantai Teluk Cempedak, Kuantan

Gambar Buaya Tembaga terdampar di Pantai Teluk Cempedak, Kuantan

Share

Buaya Tembaga terdampar di Pantai Teluk Chempedak

Buaya Tembaga terdampar di Teluk Cempedak, Kuantan malam tadi? Memang aku terkejut jugaklah, nasib baiklah aku ni bukan jenis suka pergi Teluk Cempedak tu. Tapi aku tak sangka istilah buaya tembaga tu memang betul-betul wujud. Kalau buaya darat dah memang biasa nampak kan...?







KUANTAN: Pengunjung pantai peranginan Teluk Chempedak di sini malam tadi digemparkan dengan penemuan seekor buaya tembaga seberat kira-kira 200 kilogram. Penolong Pegawai Pertahanan Awam Daerah Kuantan, Mohamad Irwanis Seni, berkata seramai lapan anggota Jabatan Pertahanan Awam Malaysia (JPAM) Kuantan bergegas ke pantai itu sebaik menerima panggilan daripada orang awam mengenai penemuan buaya berkenaan pada 8 malam. 


Beliau berkata, pihaknya terus menangkap buaya berkenaan yang terdampar berhampiran kawasan batu-batu di pantai itu."Buaya sepanjang tiga meter itu tidak terlalu agresif ketika ditangkap," katanya di sini, hari ini. Katanya, reptilia berkenaan kemudian diserahkan kepada Jabatan Perlindungan Hidupan Liar dan Taman Negara (Perhilitan) Pahang lewat malam tadi.  Pengarah Perhilitan Pahang, Khairiah Mohd Shariff, berkata reptilia itu telah dilepaskan ke habitat semulajadinya pagi ini. 

"Pengunjung Pantai Teluk Chempedak tidak perlu risau dengan penemuan buaya berkenaan kerana pantai berkenaan bukan tempat haiwan itu bermain," katanya. Khairiah berkata, buaya itu mungkin tersasar keluar dari habitat asalnya ketika air pasang di muara Sungai Kuantan. - BERNAMA 

38 komen :

mohammad said... [Reply to comment]

salam ziarah

9W2URY said... [Reply to comment]

Aik... kat pantai pun ada buaya.
Rasanya buaya ni dtg membawa hati yg lara stelah dikecewkan ni, smbil menikmati suasana pantai nan indah bersama alunan bayu yg menyamankan..
heheh...

najihah sahami said... [Reply to comment]

yeww..serammnya~

Ikhwan said... [Reply to comment]

Mengapa orang panggil buaya ni "buaya tembaga"?
Sebab warna nya yang perang ke?

mylirik.com/

@juera said... [Reply to comment]

sungai kuantan ada buaya ke?huhu..seram......

Gen2Merah said... [Reply to comment]

salam ziarah... wah, kesian buaya tu kan terdampar di situ...

Abang Suara said... [Reply to comment]

kecik je..heheheeee

Izzat Aziz said... [Reply to comment]

wah menakutkan jugak.. tapi tak lah besar sangat.. hihi

♥-- emieysandra --♥ said... [Reply to comment]

tkutnye, baru je pergi TC hari tu

nba-Nur said... [Reply to comment]

Buaya tu tersesat kot.. Kalau ada sure ngeri nak mandi kat pantai tu.

eiela said... [Reply to comment]

bahaya tuh. buaya sesat..

Latest Entri :
Pertandingan Pantun Paling Menarik

EzzEddin said... [Reply to comment]

200kgs tu..
kalau kena ngap nahas..
pegi TC tak penah mandi pantai, jalan2 amik angin jer..
ngee

maverick said... [Reply to comment]

nasib baik aritu pg teluk chempedak tak mandi...camne nih..banyak pantai dah ada buaya...

miszes ugly said... [Reply to comment]

memang terkejut..
macam ade petanda je kan?
bnyak maksiat sangat.
mujur jmpe buaya tembaga.kalau buaya darat?tak ke naye?

ferry said... [Reply to comment]

dekat dengan tempat dj ke? ngeri jugak kan

Liza said... [Reply to comment]

baru je balik dari tc, nasib baik ler tak terserempak dgn si buaya itu

manggosteen said... [Reply to comment]

buaya pon nak g teluk cempedak gak..
hahaha

geekz36 said... [Reply to comment]

nak makan mekdi kat TC kot, hehehe

Jangan lupa vote No. 383 /// Pilihan 10
Undi No. 383 sekarang!!!
Muchas Gracias !
Kop Khun Krap !
Arigatô gozaimasu!

Ummi Hanie said... [Reply to comment]

encik buaya nk hirup bayu pantai teluk cmpedak tu..ngeh3x ;p

ayudress said... [Reply to comment]

uiiii......

seram jer nk mandi laut kalau mcm ni..

LyNn'Azlina said... [Reply to comment]

adik ipar sms ptg tdi gtau kt tc ada buaya beso!mulanya terkejut jugak sehinggalah tgk berita tv3 tai..hehehe...
unbelievable kan..buaya kat air masin..

mie said... [Reply to comment]

tersasar...
kemungkinan ada lagi buaya berdekatan..
hohohoo

Eyriqazz said... [Reply to comment]

fuhh..mana lagi bahaya ya..buaya ni ke buaya darat?hik3...

nUR_rOsALiNdA said... [Reply to comment]

Iskkk...bahaya la skang...Pantai pon ada buaya.

Anonymous said... [Reply to comment]

waaa ada boya.....
slalu gak g tc,,,rugi x pegi klmarin..
xpenah tgk boya,,
nak tgk je, x nk kna terkam

Belalang Hijau said... [Reply to comment]

mesti buaya tue tgh nak ngorat awek tue...
dasar buaya tembaga!

hahaha

!.~@Dark Kurosaki@~.! said... [Reply to comment]

hehe..bagus la tu buaya tu ade..konfem malam2 orang tak berani datang kat teluk cempedak..situ banyak sangat orang wat maksiat...

Hakim Az said... [Reply to comment]

selain buaya tembaga, buaya darat pun byk juga kt situ =)

Anonymous said... [Reply to comment]

Di beri nama Tembaga atas warna nya dan dijadikan antara nama spesis diantara buaya2 yang lain.. kalau x silap buaya ade banyak jenis. Dan buaya tembaga boleh dikira sebabgai buaya yang hidup diantara air masin dan tawar, maksudnya dimana hujung sungai bertemu laut. Die tersesat ni.

Anonymous said... [Reply to comment]

baru jek pergi..mmg ade gk dok bgmbo kt batu2 tu..hurm....allah panjangkan g umur kami skuarge..alhamdulillah...

Anonymous said... [Reply to comment]

takut nye comfom ke x de buaya kt situ silap2 mandi kt situ kena mkn gan buaya hahahahaha,,...
takot nye....

zulkbo said... [Reply to comment]

salam..
alahai..buaya lapar la ni
kesian kan buaya..?

Anonymous said... [Reply to comment]

nasib baik mak pergi dgn laki mak..mak tak kena ngap....cemas gitewwwwww..auwwwww

saddam said... [Reply to comment]

uiikkkk.. nasib baik saya jarang pegy sana.. :)

suffer8zine said... [Reply to comment]

fuhhh 200kilo tu

Terkini : Antara 10 Jam Tangan Termahal Di Dunia | Telefon Bimbit Paling Lasak Di Dunia | 10 Gunung Tertinggi Di Dunia.

HAZWAN17 said... [Reply to comment]

buaya ni sesat ke apa
sampai terdampar dekat pantai..

Jom JOin Contest Gecko Art

ija said... [Reply to comment]

oitttttt....
seramnyerrrr...
xjd ler piknik...kang jmpe boye tmbaga...
dasat tol ek...air masin ada boye...
fikir2kan lah...mgkn itu petanda dunia dah akhir zaman...

Anonymous said... [Reply to comment]

Il semble que vous soyez un expert dans ce domaine, vos remarques sont tres interessantes, merci.

- Daniel

Post a Comment

Dah Baca? ..sudi2 lah beri komen ya...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

♥ Search This Blog ♥

Loading...

♥ PeNaJa BLoG DaHLia ♥

My Shoppe =)

♥ Post Terkini Dahlia ♥

♥ Post Ngetop DaHLia's ♥

Make your own

♥ Tweet tweetttt... ♥

♥ Super Very Important Followers! ♥

Related Posts with Thumbnails

Menarik!!!

 Banner
Blogged.my

♥ Arkib Blog ♥

DaHLia's JouRNaL ™ © 2009 | Simple SEO Template | Modified Themes By DaHLia | Recustomized By Nescafe Ais