BeLi EBook PAKEJ RM20 SaMBiL MeNjaNa PeNDaPaTaN!!

Jawab Survey, Kumpul Point Dan tukarkan kepada $$$$

Home » , , , , , , , , , , , » Video Gumpalan Awan Jatuh Gugur ke Tanah Arab| Logik ke?

Video Gumpalan Awan Jatuh Gugur ke Tanah Arab| Logik ke?

Share

Dah tonton belum Video Segumpal Awan Gugur ke atas tanah? Kejadian segumpal awan yang jatuh gugur ke tanah ni dirakamkan di negara Arab. Tonton dulu di bawah ni ye.

 

Video Awan Jatuh ke atas tanah

Sumber Video : Blog Intizar Kalamhati

 

Klip video berdurasi lebih kurang 3:30 minit itu menyaksikan sebuah gumpalan awan putih yang kecil, terbang rendah dan jatuh ke bawah lalu tersangkut di pagar. Kemudiannya, dapat dilihat, gumpalan itu terbelah kepada beberapa bahagian sebelum ianya kelihatan berdiri.

 

Persoalannya, betulkah apa yang dilihat jatuh itu benar-benar gumpalan awan dari langit? logikkah awan boleh gugur ke tanah? Atau inikah Awan Nano Nano seperti lagu Hafiz tu?

Aku sendiri memang susah nak percaya. Dari sudut Sains, aku rasa kejadian sebegini perlu diselidiki lebih lanjut. Mungkin juga gumpalan tersebut adalah busa ataupun asap yang terhasil daripada kilang industri sekitar?

 

Bagaimana awan terbentuk?

Awan adalah terbentuk dari wap air yang terkondensasi di sekeliling kristal garam atau zarah-zarah halus di udara. Di sebabkan titisan air dalam kepulan ini adalah kecil (dengan diameter antara 0.01 hingga 0.02 m), kepulan ini tergantung di udara dan tersebar merintangi langit. Dan dengan itu, langit kini diliputi dengan gumpalan awan.

Sumber : Kejadian Hujan

 

Jangan mudah terlalu percaya, dan seeloknya perkara ini diselidiki terlebih dahulu. Sepatutnya jika benar, sampel “benda” tu di bawa balik untuk dikaji, adakah benar ianya awan. Dan aku rasa kalo benar ianya awan, mesti punya Pak Arab tu bawak balik ke rumah untuk ditunjukkan kepada seluruh kampung.

 

Apa pula kata anda terhadap Video Awan Jatuh ke tanah ni? Andai kata benar, Subhanallah sahaja lah yang mampu aku katakan. Mungkin ada hikmah Allah di sebaliknya.

18 komen :

akubiomed said... [Reply to comment]

Rasanya gumpulan kapas. Mustahil awan jatuh ke bumi :-)

Kancilbiru said... [Reply to comment]

macam bukan jer....ke kapas yang berterbangan dari kilang berhampiran...huhuhuhu..

sebab sebelum tu pun nampak gumpalan yang bersepah kan...

puanbee said... [Reply to comment]

tak tahu nk cakap kak, tk pernah tengok awan real juga , tak tahu nk percaya atau tidak tengok je lah ..

Muhammad Burn said... [Reply to comment]

betul la ni awan nanonano... tak pun awan dania.

Syat0za Zai said... [Reply to comment]

err, macam gula2 kapas je =="

Adam Haiqal said... [Reply to comment]

hmm tu lahh..kadang2 adam juga selalu cpt percaya dgn bnda2 mcm ni..mgkin bukan awan tetapi bnda lain..wallahualam.alah maha mengetahui di langit dan di bumi..

uncle hyree said... [Reply to comment]

uncle sependapat dengan dahlia jugak..mgkin chemical hasil buangan dari industry atau pun gumpalan kapas..mustahil ianya awan ..

Ahmad Zaki said... [Reply to comment]

Assalamualaikum....

Nampak seperti gumpalan kapas yang mereput. Agaknya ia terhasil akibat dari tindakbalas kimia awan atau wap air yang tersejat di ruang udara.

Kemungkinan kimia seperti itu terwujud akibat dari perubahan atau mutasi zarah-zarah halus yang ada dalam udara terhadap awan / wap air.

Dan segala perubahan ini atas kekuasaan Allah S.W.T

Sharinginfoz said... [Reply to comment]

entahlah kenalah selidik betul2 sebelum percaya sesuatu

zalin onceitalk said... [Reply to comment]

macam bukan je kak..mcm gumpalan kapas..

afiqah said... [Reply to comment]

Mcm buih sabun pun ada jugak. aishhh

n@m@n said... [Reply to comment]

macam kapas je..wallahua'lam

Ibu Mifzal Arsyad said... [Reply to comment]

tula..mcm kapas je..

nodin said... [Reply to comment]

awan dari air sifat dia melowap.. ini nampak macam kapas jer

Myvitrd said... [Reply to comment]

tapi kalau kuasa allah semua boleh..yang mustahil pon boleh jadi.. tapi jangan kita kena tipu dengan orang2 ni sudah.. kalau kapas pon boleh jadi juga.. tapi tulah.. susah nak percaya sikit bab2 org buat video ni

diana said... [Reply to comment]

tak tau nak cakap ye ke idak...
kena tunggu kesahihan dari pihak2 yang
pandai bab2 ni dulu..

PUTRAROCKER said... [Reply to comment]

allahuakbar!@akubiomed

mazlie marsan said... [Reply to comment]

Salam. Kalau nk menipu pun boleh, nk glamour pun boleh.
Kalau betul awan pun boleh jadi jgk.sbb negara arab bnyk Allah tunjuk kuasaNya supaya manusia insaf. Seperti laut mati, boleh terapung dlm laut .... Tak logik ,tak percaya mana tpt lain mcm tu?? Tp itu kuasa tuhan . Anyway video itu boleh manakutkan sy kpd Allah swt.

Post a Comment

Dah Baca? ..sudi2 lah beri komen ya...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

♥ Search This Blog ♥

Loading...

♥ PeNaJa BLoG DaHLia ♥

My Shoppe =)

♥ Post Terkini Dahlia ♥

♥ Post Ngetop DaHLia's ♥

Make your own

♥ Tweet tweetttt... ♥

♥ Super Very Important Followers! ♥

Related Posts with Thumbnails

Menarik!!!

 Banner
Blogged.my

♥ Arkib Blog ♥

DaHLia's JouRNaL ™ © 2009 | Simple SEO Template | Modified Themes By DaHLia | Recustomized By Nescafe Ais